OT - Off Topic

Jul i stallet.

2009-11-28 14:03 #0 av: cina65

Jag tycker själv att det är en självklarhet att hästarna ska ha lite julfint dom också.

Skall sätta upp lite slingor utanför fönster och sen blir det lite äpple och knäckebröd samt granris inne och dekorera med, lite glitter kan ju också vara trevligt.

Vad gör ni för att era hästar skall få lite julstämmning i stallet?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-28 14:14 #1 av: GranoStall

Vi har satt upp adventstakar på vårat loft som har fönster ut i stallet. Ska sätta upp ljusstjärnor i sadel- och täckeskammar rummen också.

Sen blir det nog inte så mkt mer julpyssel i stallet i år. Kanske om våra medryttare hittar på något. Tiden räcker inte riktigt till.

Anmäl
2009-11-28 14:30 #2 av: Dior

Vi skall ha ljustakar i fönstrena, granris på boxarna och lite på väggarna som vi hänger glitter, kulor och morötter i. Tänkte ta in en hel liten gran i år också att klä. Utanför brukar vi ha ljusslingor bland ljungen i blomlådorna och även över dörren.

Jag brukar inte pynta förrän ca 1 vecka innan jul, men i år känner jag för att pynta tidigare. Kanske redan i morgonGlad

Anmäl
2009-11-28 14:41 #3 av: kaka1234567

Vi brukar säta upp kulor jilanger mm på en stål tråd där skyltarna hänger.

Föra året hade jag tema naturligt hade sat på en grön jilang med lite snö på som redan va på sat.Oh istället för kulor tog jag äpplen kullor som såldes på ålens brevid jul kulorna.De va så fint med äpplen istället för kulor.Och lite svampar på jilangen som man sat fast med ståltråd som fans längst ned på svamparna.Sedan sate jag upp en ängel brevid namn skylten.De blev skit finnt.

Sedas ser man en vit stolpe bakom på bilden,den pyntar man också med en jilang lite äppel kulor´svampar och ett stort hjärta i miten.

Tyvär har jag ingen bild på dem men  jag kan förklara Flört

Älskar att pynta i stallet.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-28 21:53 #4 av: [Wera]

När jag hade häst (sålt dom) hängde jag upp knäckebröd, morötter och äpplen i boxarna och så häfta jag fast glitter med hästarnas namn ovanför boxarna  så det stod ex. "ROCKY" med glitter då :)

Anmäl
2009-11-29 18:04 #5 av: barfotapojke

Vi har granris, plastkulor och Adventsljusstakar. Det finns nog inget mysigare än julen! Fast det inte ens är december går jag runt och gnolar högljutt på "Fairytale of New York", haha! :)

Anmäl
2009-12-04 20:51 #6 av: kaka1234567

Igår pynta jag hoss bend it och idag hoss T de blev skitt snyggt men glömde att ta bild åter kommer med de på söndag.

Mvh kaka

Anmäl
2009-12-06 20:20 #7 av: kaka1234567

Här är Bend its pynt blev inte så gäte snygt.Och silver kulan förstör allt då anndra skötaren ville ha silver men jag ville ha röd.Jag gillar inte att blanda sådär.

Aja men de blev hyffsat

Mvh kaka

Anmäl
2009-12-06 20:24 #8 av: kaka1234567

Men Ts är jag skit nöjd med då jag fick bästema själv och de blev lyckatGlad

Bara att de är lite tomt på höger sida jag ska köpa en gris till antar jag Glad

Plus ett skit snyggt täcke Skrattande

Mvh kaka

Anmäl
2009-12-06 20:30 #9 av: Dior

#7 o #8. Jättefint hos dem båda två!

Fick hemmin kamera för ett par dagar sen så jag tänkte hinna med att fota lite i morgon, på mitt pynt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.