Avel

Dräktighet.

2009-12-11 23:22 #0 av: cina65

Hur tidigt kan man se eller känna om stoet skall ha föl?

Mitt sto har svällt upp en hel del och inget av hennes täcken passade utan jag fick spänna ut täckesgjordarna, så för skojs skull la jag på sadeln på henne och du milde himmel vad den var för liten, den gick liksom inte ner över henne alls utan liksom hängde över henne och låg inte alls till på henne och den passade henne perfekt innan.

Jag ska kolla upp henne men kunde vara kul om man kunde få känna om det inte är för tidigt, (fosterrörelser). Obestämd

Ska ta foto på henne i morgon och visa hur hon såg ut innan och hur hon ser ut idag.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-12-11 23:29 #1 av: chanett

Man kan ge den iskallt vatten, för då ser man de lilla fölet röra sig imagen=) funkat på våra ston. beror ju på hur långt hon är gången vill säga. Lycka till=) Mvh Jeanette!!

Anmäl
2009-12-12 00:41 #2 av: cina65

#1 Om hon är dräktig ska hon ha i mitten av maj så hon har ju då gått mer än halva tiden, hur snart kan man se det och i så fall var ska man titta? Ovan, har inte sysslat med detta förr. Skäms

Mvh Carina

Anmäl
2009-12-12 16:38 #3 av: Dior

Plannja ska ha i slutet av mars, och på henne har känt foster rörelser i över en månad nu. Men som chanett skrev, så brukar det fungera med iskallt vatten. Då kan det bli fart på ugnenSkrattande

Anmäl
2009-12-12 18:03 #4 av: Dior

Måste tillägga att på morgonen brukar det vara mest aktivitet i magarna på mina. Det är främst då som jag kan känna eller se bebisrörelser.

Anmäl
2009-12-12 22:07 #5 av: cina65

#4 Okey då ska jag vara ute i stallet innan tuppen vaknat imorgon, för jag vill känna något. Flört

Men kan du säga var jag ska hålla handen, är det framför juvret eller på sidan?

Mvh Carina

Anmäl
2009-12-12 22:15 #6 av: Dior

#5 Vid denna tiden brukar jag känna mest strax nedanför/bakom ljumsken. Där kände jag Plannjas bebis för ett par dagar sen.

Anmäl
2009-12-12 22:17 #7 av: cina65

Okey, då ska jag pröva känna där imorgonbitti. Skrattande

Mvh Carina

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.