OT - Off Topic

Första turen.

2009-11-30 01:00 #0 av: cina65

Idag fick jag äntligen första riktiga ridturen på Dynamo.

Först red min dotter lite på stubben medan jag höll han i longerlinan så han inte skulle sticka med henne.

Han är väldigt mjuk att rida och lyssnar väldigt på hjälperna, kanske lite för känslig där men det är väl en vanesak. Jag menar, jag är van vid att få jobba för att få hästen att röra på sej men denna rör sej innan man hinner fatta vad som hände.

Men det är väl som sagt en vanesak, men jag måste nog erkänna att jag inte trodde det skulle vara ett sånt enegiknippe så vi kommer nog få väldigt kul ihopa han och jag.

Daimler tycks ha blivit lite avundsjuk, för han står och surar varje gång man går in till Dynamo eller Candy och det spelar ingen roll att man stått och pysslat med han i en halvtimme först, nej han ska ha all uppmärksamhet annars tjurar vi.Obestämd.

Blir era hästar också avundsjuka?

Bilden är lite dålig, men det är dottern som rider dynamo här.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-30 08:20 #1 av: Dior

#0 Han ser jättehärlig ut!

Ja, Leka ser ut som ett monster om jag pysslar med nån annan än henne. Gowlaz ser mest lessen ut.

Anmäl
2009-11-30 19:21 #2 av: kaka1234567

Vilken läker bit fin kille.

Akta dig för leran och skiten annars får du snatr en gul hästFlört

När jag tväta bend'its svans va den endel svart(På en fux häst) jag bytta vatten minst 5 ggr.Som tur blev den fux igen hehe Flört.Sedan kom de andra momentet att borsta ut den.Den va aldeles traslig hade typ blivigt krulig.Rätt sjukt med en krulig svans.Flört.Men då tog jag en svand borste(fick låna) och pälsglans(fick också låna de) den blev skit fin men den va ju fortfarande blöt så jag hoppas den ser bra ut imorgon.Och T svans tväta jag med.Men den va inte lika traslig men skitig de va den.Eftersom jag tvätar den lite då och då så ser den ok ut.Men den va grå men blev fin av att jag tväta den.Men idag ska jag köpa en egen svans borste och eget pälsglans.Skrattande

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.