Övrigt

Biter sig själv

2009-11-27 08:30 #0 av: Dior

Det är ju numera ett faktum att Gowlaz är lite knäpp emellanåt.

När man kliar en häst eller borstar så hästen verkligen njuter, så vet man att den gärna hade velat kliat tillbaka. Så som hästar gör med varandra.

Men det lär vi dem är fel, så de får stå och njuta på egen hand.

Men Gowlaz är lite annorlunda. Han vet, förstås också att det är fel att klias tillbaka, men han njuter något kollosalt över lite borstning, och kan ställa sig och krummelura sig som en katt, när man borstar på vissa ställen.

Han kan börja och pilla lite på mina armar, ben, pillar med läppen i håret osv, och jag vet att om jag inte säger till, så smyger sig tänderna fram lite försiktigt tillslut.

Så ett nej måste jag ge honom, och vad gör han då? Han känner att han bara MÅSTE gnaga tillbaka, och går då lös på sig själv, istället. På benen och hovarna.

Han är bra kul, den knasbollen =)

Någon som varit med om liknande??

Anmäl
2009-11-27 23:11 #1 av: cina65

Haha Ja Daimler gör likadant han vet inte tills ej så kelen han är och ska vi borsta han så blir det gärna en del av samma vara som din häst gör, så han är inte ensam om att vara lite knäpp. Skrattande

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-30 12:26 #2 av: Elshira

Mitt ena sto får en låååång läpp som hon kliar med i luften bara ^^

När jag borstar dem så ska de inte klia tillbaka men om jag kliar med fingrarna i manen så vet de att de får för mig. Ser lite roligt ut när jag och 2 andra hästar står i en trekant och kliar varandra i hagen ;)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.