Övrigt

Livet är hårt, ibland

2009-12-18 18:40 #0 av: Dior

Ja, nu vill jag igentligen bara skriva av mig lite, för min gubbe går inte riktikt att diskutera saken med längre...

Har fått ett sånt där erbjudande, om ett brunt, 5årigt arabsto (dräktig) med strimbläs (och jag som är så svag för strimbläsar...) som man inte kan släppa tankarna på.

Det är att byta henne mot två av våra shetland... Vi jobbar igentligen för att dra ner antalet hästar, främst shetland nu, och vill ju gärna ha ett yngre sto att träna ordentligt med. Gubben säger helt nej. Menar på att minst 4 skall säljas innan 1 ny kommer hem *SUCK* (och igentligen är det ju han som står på kö för ny träningskompis...)

Jag vill Jag vill Jag vill Jag vill! Men gubben har aldrig varit så här svårövertalad förut, så jag får nog bara acceptera att han verkligen menar allvar denna gången...Rynkar på näsan

Anmäl
2009-12-18 19:54 #1 av: Fiona

Knivig sits! Men om du byter bort två shettisar mot araben så blir ni ju en häst minus i alla fall! Dock så äter ju en arab mer än två shettisar ihop och kostar ju då mer på dom flesta plan, kan det vara där skon klämmer? Du får väl försöka hitta på någon bra deal och övertala gubben Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-12-18 20:05 #2 av: Dior

#1 Nja, det är snarare arbetet med mängden vi vill minska ner. Även om shetlandstona "bara" går på lösdrift, så skall de ända verkas, hanteras, borstas på osv.

Dessutom väntas 5 eller 6 föl 2010 som vi behöver förbereda plats åt. Gubben är ändå den vettigt tänkande (för tillfället) och innerst inne vet jag att det är det rätta att sälja de två stona, istället för att byta. Men blev så fäst vid araben (via bilder) att jag blev lite förblindad inför det negativa.

Får väl bara gå och hoppas på att ytterligare 2 säljs inom en snar framtid så jag kan köpa henne då istället. Och att hon finns kvar, förstås.

Anmäl
2009-12-19 00:32 #3 av: cina65

#2 Gud vilken sits, jag hade samma problem när det gällde Daimler, men å andra sidan ville han inte ha några hästar alls här och idag står här 4 stycken.

Men om du byter bort 2 shettisar, så blir det ju ändå en häst mindre eller hur? Flört

Du får försöka lura på henne 2 shettisar till annars eller kanske låna ut någon på foder till nån du känner väl.

annars får du väl ta till kvinnlig list....Oskyldig

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-12-20 01:47 #4 av: LaSadie

#0 Tårar kanske funkar Skrattande

Anmäl
2009-12-20 20:36 #5 av: Dior

#3 Försökte få henne att köpa 2 och byta 1-2, men där var det hennes gubbe som satte stopp för fler. Låna ut, ja visst, men vi har nu vid ett par tillfällen lånat ut ston som fått komma hem tidigare än planerat, så det vågar jag inte igen, när det handlar om stallplats. Alla jag känner med shetlandsintresse har även de 2-3 för många...

#4 hehe, jo det hade det säkert. Men jag får nog komma ner på jorden och inse att jag får vänta ett tag till med till pålle. Jag går ändå och suckar och stönar över allt arbete med dem, att inte ha tillräckligt med tid för det roliga med hästarna, och sen skall jag ha en till...! Lite bakvänt, förstås, men åhh, vad jag verkligen vill

Anmäl
2009-12-20 23:37 #6 av: cina65

#5 Jag vet verkligen hur du känner dej, idag såg jag en annons på blocket där polisen genom djurambulansen där de säljer två halvblod jättebilligt och saken är den att jag skulle nog kunna tänka mej ta hand om dessa men då får gubben bugga större stall och det kan jag bara glömma i dagsläget.

Jag hoppas verkligen du kan få hästen.

Hur gick det föresten med hästen ni skulle titta på till din gubbe?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-12-21 08:19 #7 av: Dior

#6 Blev inget med den. Vi hade en tjej som skulle börja rida Esset här hos oss, alla kostnader stod vi för, samt all skötsel. Detta för att inte riskera att han bara skulle få gå och skrota när det kommer en ny. Men tjejen, som bor en bit bort blev tvungen att sälja sin bil, och fick därför svårighet att ta sig ut till oss.

Så nu väntar vi bara på att vår granne skall få sin rygg iordning (diskbråck) för hon vill gärna börja rida honom. Men sånt kan ta sin tid.

Anmäl
2009-12-21 18:50 #8 av: Fiona

#6 Nu blir jag nyfiken, vad är det för halvblod? Länka gärna annonsen om den är kvar =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anmäl
2009-12-21 20:10 #9 av: JenD

Halvblod 1

Halvblod 2

Anmäl
2010-01-30 14:57 #10 av: Tess-W

Hittade ett nytt sto som jag blev hemskt förtjust i, för ett par dagar sen (Ja, nu har jag fått klartecken från gubben om att vi kan köpa en tillGlad) Men tro på fasiken, då är hon halvsyster med GowlazSkrikandes

Visst, jag är främst ute efter ett sto att träna och ev. tävla, men OM jag nåt år vill ta ett föl, som inte alls är otroligt, så vill jag såklart kunna betäcka med Gowlaz.

Men hon var riktigt fin, åtminstone på bilderna i annonsen.

*suck*

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-01-30 22:11 #11 av: poppysmarsvin

Surt sa räven...!

Anmäl
2010-01-30 22:32 #12 av: Tess-W

#11 Japp...

Mvh/Therese

Anmäl
2010-01-31 20:14 #13 av: Fiona

Surt! Länka gärna annonsen så man kan kika på henna iaf :)

Jenny

Anmäl
2010-01-31 20:26 #14 av: Tess-W

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=314823&inriktning=&typ=1

Me like!

Mvh/Therese

Anmäl
2010-01-31 22:07 #15 av: Fiona

#14 Gud vad vacker!! Hon verkade jätte trevlig ju, synd att hon var s nära besläktat med Gowlaz!

Jenny

Anmäl
2010-02-02 15:26 #16 av: SaraDoos

#0 Ibland önskar jag att jag hade en arab som jag kunde byta mot dina superfina shettisar! Jag hade lätt bytat 1 arab mot 4 små haha Skrattande

Var nära att ramla dit för 3 veckor sen... men en kompis köpte (som tur var - annars hade jag kanske blivit med för många shettisar Tungan ute) istället: Fuxsto 4 år e.Premier - Emperator för löjliga 12.500:-!

Anmäl
2010-02-02 16:35 #17 av: Tess-W

#16 Oj, ja det var ingen summa att tveka på, förstås. Ser jättefin ut. Är du ute efter fler shetlands? Var inte du sugen på en arab igen? Eller är det både och? SkrattandeBara att hojta om någon av mina skulle vara av intresse. FlörtFlört

Mvh/Therese

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.