OT - Off Topic

Läs gärna..

2009-12-26 20:51 #0 av: Emmy

Jag heter Emmy då, jag har varit här förut, och jag vet att inte alla uppskattar detta, men jag undrar om någon vet en hemsida där man kan få tillstånd av fotografe att låna deras arabbilder. Jag driver nämligen arabuppfödning på www.stallet.se. Och jag undrar om någon god själ vet vart de finns hemsidor med gratis arabbilder eller en sida med bilder man får låna om man fixar tillstånd. Gott nytt år!

Anmäl
2009-12-26 20:59 #1 av: Dior

Hej Emmy. Jag har några bilder på min hemsida på mina araber som du kan få låna. Men vill gärna att det framkommer vilka hästar det är, om någon skulle fråga. Jag har själv fotat alla araberna, utom detta på Leka, men det är inga problem att låna det heller. (Hennes tidigare ägare tog det)

Jättebra att du frågar innan du kopierar några privata bilderGlad

www.wellbrants.se

Anmäl
2009-12-26 21:07 #2 av: Emmy

Tack! Är det så att jag ska skriva ditt namn på bilden, att det är tillstånd eller hemsidan? Det är dåligt med hemsidan för då snor alla dem regelbundet. :)

Anmäl
2009-12-26 21:15 #3 av: kaka1234567

Skriv namn

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-12-26 23:09 #4 av: Dior

#2 Skall ärligt svara att jag överhuvudtaget inte förstår varför alla är så emot att bilder lånas till ett "låtsas-stall" som alla ändå vet är "på låtsas". Så innan jag vet mer så räcker det att du skriver mitt namn Therese Wellbrant, "T.W" eller hästarnas namn/mitt namn. Tycker jag räcker alldeles utmärkt.

Lycka till med din lilla "arabuppfödning"Glad 

Anmäl
2009-12-26 23:22 #5 av: kaka1234567

Jag till exempel skulle aldrig låna ut en bild till stallet.se.Då bilderna och är mina och jag vill att de ska förbli mina och inte åkarunt bland folk de kan hamna fel och mm

Finns många nackdelar med deta att bilderna är dina medan någon annan säger att de är dens häst.men de är inte därför utan för att jag inte tycker om när folk använder min egendom.Visst får dem låna bilder men inte mina.

och de är bra gjort av dig emmy att fråga inan du tar de gör inte alla.De är en av skälen jag inte lånar bild men annat också

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-12-27 10:50 #6 av: Emmy

Jag kommer absolut inte sluta fråga innan jag lånar bilder. :) Men tack för kritiken/anledningarna till att ni inte lånar ut bilder. :)

Emmy, en hästälskande och allmänt djurälskande tjej

Anmäl
2009-12-27 11:13 #7 av: Emmy

Får jag möjligtvis låna dina bilder på dina andra hästar om jag där också har med texten T.W på?

Anmäl
2009-12-27 12:04 #8 av: Dior

#7 Ja, visst. Gör du det :)

Anmäl
2009-12-27 12:12 #9 av: Emmy

Tack! <3

Anmäl
2009-12-27 12:29 #10 av: Dior

Vill bara medela resten av er som pysslar med stallet.se att det INTE är okej för vem som helst att låna mina bilder.

Emmy har frågat och därför fick hon ett JA.

Så Emmy, om du hittar och känner igen mina bilder som annan har "lånat" så meddela gärna mig, för det är alltså inte okej. Då ser jag det inte som ett lån, utan stöld.

Anmäl
2009-12-27 17:45 #11 av: Emmy

Självklart kommer jag att meddela dig snarast. :)

Förresten, du borde bli medlem i för säkerhetens skull, jag har bara två ögon.

Anmäl
2009-12-27 20:13 #12 av: MNarabian

# 10 Tycker folk bör förstå att det bara är Emmy nu som får låna dina bilder eftersom hon är duktig nog att fråga.

Jag är också medlem på stallet.se men är inte så aktiv. Tungan ute

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.