OT - Off Topic

Min älskling!!

2010-01-23 19:51 #0 av: kaka1234567

Nu sak min älskling säljas.Han hjar stot på ridskolan enda sedan 3 år och nu är han ca24 han har varigt min vamin favorit genom åren.han har lärt mig mycket och jag fick alltid honnom när jag red.Nu är ha´n gammal och familjen har släppt taget.Jag är så lycklig för hans skull och de ska bli skönt flör honnom att åka.

De bör alla gamla göra där.men den ridskolan är bara bäst ivärlden har fott så mycket utbildning.

Här är länk jag hoppas någon här kan köpa han som värkligen kan gen han kärlek och någon jag känner vore bäst. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=315278

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-01-23 20:05 #1 av: kaka1234567

Här är vi här är jag ca 11-12 år.

Mvh kaka

Anmäl
2010-01-23 22:05 #2 av: HannaT

Oj, jag trodde det var Tando du menade innan jag klickade upp annonsen! Men vad söt ponnyn var, hoppas han får ett bra hem. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Anmäl
2010-01-24 19:21 #3 av: kaka1234567

#2.Ja du ,skulle de vart Tango hade han köpts samma dag som ägaren hade komit på att sälja han Glad.

men jag skulle kuna fot master om nu tango soldes men vi mosteprata med ägaren om rätt pris mm.och pappa är uptagen.

Men dena ponny är nu sold han åkte idak kl.12.00.

Nu kommer han få de så bra älskar den ponnyn och är så lycklig för hans skull Glad.

Han har bott där enda sedan 3 år nu är han ca24 och fott de han förkänar.Vila och ett stalll där han kan få va omhänder tagen som han skulle gjorts redan vid 20 åren.

Men nu är han glad =)

Mvh kaka

Anmäl
2010-01-27 09:43 #4 av: exitingsvillemo

Jag trodde också du menade Tango. Har ni inte haft planer på att köpa honom i över 1 år nu? Din pappa måste vara en mycket upptagen man Cool

Anmäl
2010-01-27 23:05 #5 av: kaka1234567

Ja du tro mig han har  massor med jobb han har just nu 3 egna firmor/resturanger.Och han är på g att investera i en till och han kommer ha fyra2 bygg bolag och 2 resturanger.

de tar tid men han ska bygga ett stal och då ska han prata med ägaren och ge lite rabbat så att vi fåår enb stallplats gratis i 2 år och då kan vi köpa T.Och stallet ligger nära oss =)

Mvh kaka

Anmäl
2010-01-27 23:29 #6 av: cina65

Ja då får vi hålla tummarna att det går i lås då och du kan få din älskade Tango. Flört

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-01-27 23:31 #7 av: kaka1234567

Jag hoppas jag med =) Föra vekan och idag hade jag T för engånskull och nu takvare min ordinarie ridlärare.de va gätte kul vi gilla de båda två.och när de inte är dressyr är de den ända gången jag slipper kräva något av honnom.

De tyckte han va kul och hade öronen framot och under hella lektionen.Utom i vänstär varv på kavaleti bommarna de tyckte han var läskigt och jobbigt då han inte går sådant så ofta då aan inte hoppar alls pgv för gammal.

Men när vi skulle galoppera så sänker kan huvudet och börjar jobba de vile jag inte och bad kan att höja de gissa vad glad han blev öronen framot och full rulle.Annars är han nere med skallen helle tiden på varje lektion och han är inte glad ofta.Men idag kunnde jag känna hans lycka då han kunde ha lite kul de kändes bra att inte kräva mycket av han =)

Mvh kaka

Anmäl
2010-01-28 02:13 #9 av: exitingsvillemo

#7 fast en gammal häst måste arbeta för att hålla. Om hästen inte arbetas, med höjd rygg så ska den inte ridas alls tycker jag.

Äldre hästar har svårare för att hålla sina muskler i trim och behöver oftast arbetas ordentligen dagligen för att bibehålla sina ryggmuskler.

Den dagen dom är för gamla för att arbetas, bör man lägga ner ridningen helt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.