Stuterier & Uppfödare

A&A Jarbeck hästar - efterlysning

2010-02-17 17:14 #0 av: ForYourMalice

Oj nu låter det jätteallvarligt här..

Nejmen jag har växt upp hos en tant som var fodervärd åt Agneta & Anders Jarbeck, och de hade foderhästar över hela Sverige som ofta var släkt med varandra.

Mitt sto Carata är undan Cosmetyca (u. Cecilia, e. Rusazcie) och uppfödd av Jarbecks.
Carata har en son som heter Atarac som är resultatet från en tjuvbetäckning, alltså okänd pappa och han är född 1996 tror jag.

Hästen jag lärde mig rida på hette Nostalgia (f. 1978, u. Nidshem, e. Algier).

Nostalgia har en son som heter Nord (f. 1987 e. Aloes)
och en dotter som heter Natallica (f. 1999 e. Kulak), Natallica ägs av Beatrize Öberg-Tillbom.

Jag har ridit in en häst som heter Aratinga (f. 1998 e. Nord, u. Arctica) som nu ägs av Cecilia Svanberg.

Så det jag undrar är om någon sett, känner till eller kanske känner/ har känt någon av dessa hästar? Det skulle i alla fall vara väldigt intressant att veta. Om någon vet avkommor från dessa hästar så är jag intresserad av de också. Skulle helt enkelt bara vara kul att veta vad som hänt kring de hästar man sjäv känt ett tag så att säga.

Jag vill veta allt ni vet om dessa hästar eller deras föräldrar/ avkommor helt enkelt!Glad

Jarbecks hemsida

Bifogar bild på Nostalgia med föl

Anmäl
2010-02-17 17:15 #1 av: ForYourMalice

Natallica
1999
U. Nostalgia E. Kulak

Anmäl
2010-02-17 17:16 #2 av: ForYourMalice

Aratinga
1998
U. Arctica E. Nord

Anmäl
2010-02-17 17:19 #3 av: ForYourMalice

Nord
1987
U. Nostalgia E. Aloes

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.