OT - Off Topic

En liten/stor fölmage.

2010-02-26 22:24 #0 av: cina65

Här komer en liten bild på mitt dräktiga shettissto, hon är ju inte arab men tillhör ju familjen samman med araberna. Flört

Kändes bara kul och ville dela med mej. Skrattande

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-02-26 22:27 #1 av: schnecke

Nämen vad gulligt :D När ska hon föla då? Skrattande

Anmäl
2010-02-26 22:28 #2 av: cina65

#1 I maj månad så länge att vänta än Rynkar på näsan skulle vilja ha bebisen nu....Flört

Mvh Carina

Anmäl
2010-02-26 22:30 #3 av: schnecke

#2 Okej, i maj fyller jag år Flört jaa, jag förstår dig faktiskt! Vad heter stoet? :P

Anmäl
2010-02-26 22:32 #4 av: cina65

Hon heter Junette och är efter Janko.

Mvh Carina

Anmäl
2010-02-26 22:34 #5 av: schnecke

#4 Okej :)

Anmäl
2010-02-27 12:25 #6 av: kaka1234567

ÅÅÅ gud vad stor mage.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-02-27 13:48 #7 av: Tess-W

#0 Det var allt en fölkagge det ;)

Spännande. Glad

Nu känns det som om det verkligen börjar närma sig, med årets alla fölisar. Kul kul.Skrattande

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-02-27 17:38 #8 av: cina65

Ja jag tycker hon är enorm, men sen vet jag ju inte riktigt hur stora dom brukar bli på små shettisar. Oskyldig

Mvh Carina

Anmäl
2010-02-27 18:14 #9 av: Tess-W

#8 Så här såg vårat ena sto ut ca 2 månader innan fölet som kom 2009. Hon är i år 13 år, 97cm hög och detta var hennes sjätte föl. (inte dräktig iår)

Mvh/Therese

Anmäl
2010-02-27 18:24 #10 av: Tess-W

Arsh. Hade visst inga bilder på resten vid samma tid in i dräktigheten som din. Men det är förvisso vääldigt individuellt.

Mvh/Therese

Anmäl
2010-02-27 22:53 #11 av: cina65

#10 Men då kan jullan väa lite till då, vi var nästan oroliga för att det skulle vara mer än ett föl. Jag tyckte ju hon var gigantiskt stor. Tungan ute

Mvh Carina

Anmäl
2010-02-27 23:14 #12 av: Tess-W

#11 Hehe. Ja, många år har jag trott att både en och flera haft mer än ett föl i magen. Men det har bara ploppat ut en iaf, tack o lov. Men vissa, bla vår Denise blir ordentligt runda, medans andra bara ser tjocka ut, så där kan man gå och vaka och hoppas på något. Som tur var har vi hittills fått de tänkta fölen.

Men vår Geisha håller sig alltid smal och slank. Hur mycket foder vi än försöker ge henne. Hon äter helt enkelt inte upp det, så jag brukar säga att den ponnyn har nån form av ätstörning. För jag har i 6 års tid velat ha upp henne i vikt. Hon bara vägrar att äta.

Här en bild på henne innan hennes tredje föl, tror det var i januari, alltså 4 månader innan fölning.

Mvh/Therese

Anmäl
2010-02-27 23:14 #13 av: Tess-W

Bild på henne i höstas, dräkig, men smal och slank.

Mvh/Therese

Anmäl
2010-02-27 23:17 #14 av: Tess-W

Bild när hennes galna lilla Galeyah var någon vecka, eller max 2.

Smal och slank, trots att hon i princip fick fritt på korn och betfor (+ allt hö då) Mycket dyr ponny om man vill ha upp henne i vikt, för jag vet inte hur många kg kraftfoder vi fått sopa ihop och slänga, just för att hon inte ätit upp det.

Mvh/Therese

Anmäl
2010-02-27 23:21 #15 av: Tess-W

Här har vi Daniella. Har fått sitt första föl för ca 4 månader sen. Den ponny skulle nog överleva på vatten och ändå vara fet. När hon var dräktig, så syntes det inte. Hon såg likadan ut som hon brukar. Smällfet.

Mvh/Therese

Anmäl
2010-02-28 01:52 #16 av: cina65

#15 haha ja det är så jullan ser ut i vanliga fall Skrattande men att hon är så stor och rund som hon är måste väl ändå tyda på välmående, jag har en väninna som inte visste att hästen hon köpte var dräktig och trodde hon gav henne för mycket mat, så hon började banta ner hästen i tron om att det var fettma. När jag kom ut och såg henne sa på en gång att hästen var dräktig och att hon borde ta ut vetrinären, detta var på lördagen så hon ringde vet och bestämde att han skulle komma på torsdagen men på tisdagen fick stoet ett föl i hagen på natten, tur att de var ute för att kolla till dom innan de gick och la sej.

Det blev ett helt underbart nordisföl av det och hon är en toppenhäst idag.

Så ibland kan man nog tro att de bara är tjocka och har betäckningen då hänt av olyckshändelse så vet man ju inget förrän det tittar ut ett föl om man nu inte kan se tecken på dräktighet och har vana av detta.

Mvh Carina

Anmäl
2010-02-28 20:29 #17 av: mazze

Vad härligt med bebismagar =)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.