Annonser

Föltäcke

2010-03-31 18:23 #0 av: Tess-W

Då jag upptäckte att det pyttelilla täcke jag tänkt ha till lille Pikat, höll på att dränka den stackarn, så söker jag nu efter ett nytt (mindre) pyttelitet, alt. tips på vart man hittar ett som du/ni tyckt varit bra.

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-03-31 20:55 #1 av: poppysmarsvin

Kolla med Mustang.

Anmäl
2010-03-31 21:52 #2 av: mazze

Jag använde mig utav ett hundtäcke som jag hade köpt till min hund på ÖB när Xzerihwala var liten

Anmäl
2010-03-31 22:54 #3 av: Tess-W

#1 Tack, det ska jag göra.

#2 Åh, det satt ju jättebra. Hittade ett gamalt regntäcke till min hund (leonberger) idag, som jag inte sett på några år. Men det var jättelångt. Dessutom var det luva påTyst 

Men ÖB skall jag allt ta mig en tur till i morgon. Du vet inte vad det stod för "hundstolek" på ditt täcke?

Mvh/Therese

Anmäl
2010-03-31 23:13 #4 av: kaka1234567

har du provat dem täckena som är gäte små typ för mini shetisar??

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-03-31 23:24 #5 av: Elshira

Jag har tre alternativ:

1. Du köper ett hundtäcke med väl tiltagen hals!

2. Du använder dig av en kofta med dragkedja i passande storlek (du har dragkedjan på ryggen).

3. Du letar febrilt efter föltäcken (de finns att hitta, men kanske får beställas från england, dock ganska billigt), alternativt minishetland täcken (men de kan vara stora i halsen).

Själv har jag haft turen att hitta ett hästtäcke till mina Welsh Mountains i storlek 45 (vinterfodrat), fullt komplett med justerbara bogspännen, kryssgjordar och bensnören från Event. Fråga mig inte vart man hittar den, jag sprang på den i en liten stallbod på en uställning en gång!

Anmäl
2010-04-01 09:21 #6 av: Tess-W

Jag är lite inne på att försöka hitta ett hundtäcke. Har sett flera bilder nu med just hundtäcken på fölisar som suttit jättebra. Korvade ihop luvan på det hundtäcke jag hade till Pikat igår, och visst, det fungerade, men såg så knöligt ut på honom.

Ett sånt som mazza visade vill jag gärna ha.

Det hästtäcke jag hade på honom var ett som jag haft på min gamla minishetland, men det var, som sagt alldeles för stort.

Mvh/Therese

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.