Föl

P-namn

2010-03-17 16:40 #0 av: Tess-W

Har funderat många månader nu på ett stonamn på P, om nu Plannja får en flicka. Hingstnamn har jag redan bestämt, men skulle gärna vilja ha lite tips om stonamn.Glad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-03-17 16:49 #1 av: cina65

Oj det var lite knivigt detta men vad säger du om Pleasure?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-03-17 17:04 #2 av: Tess-W

#1 Tycker det låter lite som ett pojknamn...

Önskemålet är att det inte är engelskt eller för krångligt att uttala. Allra helst vill jag att delar av Gowlaz namn petas in. Men när jag har försök blir det helknäppt.

Mvh/Therese

Anmäl
2010-03-17 18:33 #3 av: Liiniz

Hmm *tankarna leker*

Plannji, Piewlaz (lite pojkaktigt kanske), Pralin, Pawlzina, Plawzina, Panzin, Panzina, Pawliz, Primaz, Priwlaz, Pantera, Piewlani, Planjiwas laz, Planzi, Plannjin, Pamgi, Pilowza, Pita, Pilina.

Kankse inte de bästa, är inte så bra på att komma på namn, de kan kanske ge dig lite idéer iafFlört

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Anmäl
2010-03-17 18:37 #4 av: Tess-W

#3 Tackar. Gav mig faktiskt lite ideer!Glad

Är sååå mycket enklare med hingstnamn på P, tycker jag.

Mvh/Therese

Anmäl
2010-03-17 18:52 #5 av: cina65

#4 Ja det håller jag med om, och att sen ha en början på bokstaven P är inte heller så enkelt Flört men det kommer säkert fram många ideer under tiden du väntar på fölet.

Vad har du tänkt om det blir en hingst då?

Mvh Carina

Anmäl
2010-03-17 18:57 #6 av: Tess-W

#5 Hehe. Vågar jag tala om det här? Kanske någon som knycker detFlört Det lutar åt...Pikat. Har inget alls med Gowlaz att göra, men det var det första som dök upp, och jag gillar det, faktiskt.

Mvh/Therese

Anmäl
2010-03-17 19:00 #7 av: Tess-W

Måste bara få berätta vilket namn som poppade upp allra först förra gången Plannja fick sin bebis e:Gowlaz. Plazt. Detta efterssom Plannja börjar på P och Gowlaz far heter Glaz.Skrattande Men vem vill presentera sin (förhoppningsvis) godkända arabhingst som "Plazt"??

Mvh/Therese

Anmäl
2010-03-17 23:24 #8 av: cina65

#7 Haha ja det kan man ju undra, men det finns så många hästar ute med alla möjliga konstiga namn.

Min första egna häst hette Tobias, och när jag pratade om han trodde alla att detta var min pojkvän???? Kan inte förstå det Tyst

Mvh Carina

Anmäl
2010-03-18 01:26 #9 av: HannaT

#8 Och jag pratar ofta och gärna om min Kalleman. Oskyldig Så fel det kan bli ibland...

Och lite tips till TS då... Jag har ingen toppenbra fantasi, men kanske Palace, Pleuntze, Plazina.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Anmäl
2010-03-19 10:58 #10 av: SaraDoos

Jag brukade kolla kartböckernas register när jag skulle hitta namn till arabfölen, där finns rätt mycket (t ex Sisak, Madinah och Minyaa fick tre av dem heta).

Nu har jag ju shettisar och vill ha mer 'enkla vanliga' namn till dem, så då satt jag bl a med Bonniers stora ordlista Skrattande och hittade Hygglo och Hexa.

Anmäl
2010-03-19 11:10 #11 av: Tess-W

#10 Aha. Smart.

Min man har faktiskt tipsat mig om ett namn som kanske inte är heltokigt. Han har alltid sagt att jag "pjoskar" med mina djur, så då föreslog han namnet Pjoska. Skrattande

Mvh/Therese

Anmäl
2010-03-19 13:02 #12 av: SaraDoos

#11 jag tyckte det var riktigt bra! Du får in både P och j från Plannja och dessutom låter det riktigt polskt :) Kanske Pjozka så du får z från Gowlaz?

Anmäl
2010-03-19 13:41 #13 av: Tess-W

#12 Ja, absolut! Hade tänkt Piosca, men Pjozka blir klart bättre. Då är det bara och vänta (lite till) och se om det blir en Pjozka eller PikatGlad

Mvh/Therese

Anmäl
2010-03-25 01:56 #14 av: giffan

Poznan är en polsk stad.

varför inte Prusiluskan ;)

Plagowlaz

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus 

Anmäl
2010-03-25 10:59 #15 av: SaraDoos

Poznan är redan upptaget - annars är det fint :) har för mig att han kallades Pozze...

Anmäl
2010-03-28 09:09 #16 av: [japptravare]

Penny? xD

Anmäl
2010-03-28 22:14 #17 av: Tess-W

Tack alla för de förslag ni kommit med.

Nu har jag nog ändå bestämt mig för två namn (ett för hingst och ett för sto) Mycket (glatt) överaskande att gubben kunde hjälpa till med bidra med ett namn jag fastnade för.Glad

Plannja håller på sig. Kan ge mig tusan på att hon väntar på bättre väder, som sist. (Och JAG tycker det är tajm nuFlört)

Mvh/Therese

Anmäl
2010-03-29 01:08 #18 av: cina65

#17 Haha ja det förstår jag, måste säga att jag är jätte nyfiken på resultatet som du får gå och vänta på. Flört

Mvh Carina

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.