Avel

Vad tror ni om detta?

2010-05-07 00:54 #0 av: cina65

Skickar med bild på juvret på mitt dräktiga sto och undrar vad ni tror om tiden här, ser det färdigt ut eller?

Jag är ju inte så hemma på detta alls.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-05-07 08:46 #1 av: Tess-W

Det är så individuellt hur mycket och snabbt de fyller ut ljuvret innan det är dags. Är hon ett sto som går in till det längsta så kan hon se ut så här till timmarna/dygnet innan. Andra ston kan gå med ljuver stora så de får gå bredbent ett par dygn innan.

Av vad jag kan se på bilden så hade jag nog velat ha det mer utfyllt innan jag verkligen skulle tro att det var föl på G. Men, som sagt så kan det smälla till och fyllas ut dygnen innan. Det är lurigt med såna ston, tycker jag.

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-05-07 11:46 #2 av: cina65

#1 Ja nu är jag trött på att vänta eller rättare sagt att vaka.

I förrgår låg hon ner och stönade ganska friskt så jag ringde gubben och han körde hem från jobbet då han inte vill missa något, men tji fick vi, nej jag tror nästan jag ger upp och börjar vaka igen om 1 1/2 vecka för då ska hon föla om vi rättar oss efter betäckningsdatum.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-07 14:00 #3 av: Neywaz

Jag tycker det är svårt att gå efter juverstorleken eftersom (precis som förgående talare säger) det kan variera enormt. Det är lättare att känna efter på bäckenbanden, om de släppt eller inte. Inte ens det är en hundraprocentig garanti men bra mycket säkrare än juverstorlek :)

Roligt med föl! Är det en arabmamma? Vem är pappan?

Anmäl
2010-05-07 14:20 #4 av: cina65

#3 Nej det är tyvärr inte arab, hon är en liten shettis men go ändå Flört Arabavel går jag inte in på förän priserna på ARAB går ner till normala priser.

Hade förhoppningen att mitt andra sto (halvblod) skulle få föl men tyvärr har hon gått tom nu var gång hon blivit betäckt så det har vi lagt på hyllan för hon kan nog inte bli med föl, så nu går hon bara som sällskap.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-09 21:55 #5 av: mazze

Hon verkar ha en del kvar att fylla upp men man kan inte lita på det till fullo. Har hon haft någon vaxpropp?

Mitt sto sa de att hon nog har 1-2 veckor kvar när jag misstänkte att det var dags. Hon såg ut så här ca 2 timmar innan fölning.

Anmäl
2010-05-10 00:02 #6 av: cina65

#5 Men så ser mitt sto ut idag, jag skall se om jag kan få ta ett foto på henne ikväll.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-11 23:40 #7 av: mazze

#6 Hoppas att det kommer ut en liten bebis inom mkt kort. De är så underbara =)

Anmäl
2010-05-12 01:18 #8 av: cina65

Ja det hoppas jag med, jag längtar så nu. Tungan ute

Bild från idag tagen bakifrån. Det hänger en hel del nu.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-13 01:01 #9 av: cina65

Idag läkte hon lite mjölk, eller vad det nu är? gulaktig- genomskinlig vätska i alla fall. Glad

Förhoppningsvis börjar det närma sej nu. Tungan ute

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-13 23:50 #10 av: mazze

Å, håller tummarna att det inte blir så mycket väntan till =)

Anmäl
2010-05-14 00:24 #11 av: Fiona

Spännande med fölis! Shettiföl är ju så himla söta :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2010-05-14 00:30 #12 av: cina65

# 10,11 Ja jag längtar och väntar, idag när jag bortsade henne och kom till bakdelen så var det som om hela baken vid svansen var dallrig så hon har säkert släppt banden nu i alla fall för det är en tydlig skillnad nu.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-16 13:20 #13 av: Tess-W

#12 Hur går det? Har du blivit mormor än?Skrattande

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-05-16 14:38 #14 av: Fiona

Undrar det samma! Vill ju se bild på en liten sötnos snart Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anmäl
2010-05-16 19:30 #15 av: cina65

Neej!!! Hon är bara så seg denna lilla damen, Skrikandes jag blir helt förstörd av allt nattvakande med, så fort jag skall lägga mej så gör hon något konstigt så då vågar man inte sova utan sitter vid skärmen hela natten och glor, men ikke sa nikke.....

Nu börjar jag nästan tro att hon driver med mej den lilla damen.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-17 00:46 #16 av: kaka1234567

Kna du inte sova i stallet stäl fram en säng madras kude och täcke sov i stallet . de skulle jag gjort och de är gannska varmt.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-05-17 00:53 #17 av: cina65

Hade ikke tvekat en sekund att sova där men tyvärr är det för kallt och jag blir snabbt sjuk då jag inte hämtat mej riktigt sen sist. Våren var nog bara här och hälsade på för här e inte varmt alls och bara regn och blåst.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-17 01:03 #18 av: kaka1234567

oj då vad dåligt trode de va som hoss oss ganska varmt.

Men kan du inte ha  extra tjockt täke elle 2 täcken eller be din man att sova i stallet.

Mvh kaka

Anmäl
2010-05-17 01:10 #19 av: cina65

jag har övervakningskamera på henne

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-17 01:20 #20 av: kaka1234567

Ja de är ju bra =) smart uppfining de med kamera =) hoppas fölet kommer snart så att du slipper oroa dig och får någon sömn och hästen slipper bära på de tunga.

Mvh kaka

Anmäl
2010-05-17 01:59 #21 av: cina65

Ja hon är jättetrött nu, hon har ingen direkt ork kvar nu stackarn.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-18 01:38 #22 av: cina65

Ny bild på juvret tagen idag,

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-18 01:41 #23 av: cina65

Hon var även väldigt svettig idag men jag kollade henne och hon hade inte feber vilket jag trodde först.

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-18 19:31 #24 av: Fiona

Ojdå nu måste ju lilla fölisen komma när som :O

Jenny

Anmäl
2010-06-01 00:00 #25 av: cina65

Ingen fölis än men idag på morgonen hade hon fått liksom små liknande kristallaktiga proppar på juvret och hennes bakdel ( slida) är helt förslappad och butar ut och har blivit lite rosaaktig i färgen, hon är även oroligare än normalt så om jag tyckte hon var orolig innan så är hon helstirrig nu.

Står och skrapar hovarna i golvet, ligger ner väldigt korta stunder och flyttar runt i boxen precis som om hon skall hitta rätt ställe.

Hoppas det blir av snart nu. Skrattande

Mvh Carina

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.