Annons:
Etikettinridning
Läst 1774 ggr
cina65
2010-06-29 01:51

Snart klara med inridningen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dagsläget har jag fått en del lektioner i westernridning då jag inte sysslat med detta alls tidigare, men tycker det verkar hur kul som helst samt att min häst gillar detta.

Vi har ca 4 lekioner kvar som det ser ut idag men blir förmodligen fler framöver. Jag har nu själv fått rida mer och mer själv och idag var det lite trav med i bilden, åhhh ljuva pålle, jag har hela tiden gått och drömt om att få trava med denna hästen när man sett han sväva fram i hagen och jag måste säga att vi verkligen svävade fram.

Lite problem har jag dock allt med att gå från dressyren till western, jag vill gärna sitta som i dressyrsadeln i westernsadeln och det funkar ju inte, samt att jag har lite att få in i mitt huvud om hur man använder sin vikt osv. Det är ju så att var gång jag lutar mej fram så ökar han farten och lutar jag mej bak så är det broms, tar jag i tyglarna så betyder detta att vi ska backa och inte som jag bara vill att vi ska sakta ner lite. Obestämd

Jaja jag lär mej väl med tiden jag med. Skrattande

Kul har vi i alla fall, tom hästen skrattarCoolTungan ute

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Annons:
aliah
2010-06-29 03:18
#1

haha vad söt han är :D oj vad kul att det går bra med ridningen.. Så småningom blir det dags för min arabtös att börja vänjas vid sadel och träns.. :)

cina65
2010-06-29 13:25
#2

#1 Ja det är helt underbart, och maken till lättlärd häst har jag aldrig träffat. Nu är det bara jag som skall skolas om här och det kan va lite knivigare, du vet det är inte lätt att lära gamla hundar sitta, hihi.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Neywaz
2010-06-29 13:32
#3

Vad roligt att det går bra och att du är uppe på hästen nu =)

Hur gammal var Daimler nu igen?

cina65
2010-06-29 13:36
#4

#3 Han är 4 år nu och imorgon rider jag igen med Moreno som instruktör, sen är han borta ca 1 vecka och då skall jag rida han själv…….TystIhhh undrar hur det skall gå. Gubben min går bara och väntar på tårta här. Skrattande Men ack vad han bedrar sej, jag ska sätta dubbelhäftande tejp eller superlim på sadeln för nöjet att se mej åka av ska han ikke få. Skrattande

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

kaka1234567
2010-06-30 02:22
#5

Kul att de gotbra de måste kännas bra. och ni är så söta ihopp mi passar värkligen

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

cina65
2010-06-30 02:29
#6

#5 Tack vännen. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Annons:
Tess-W
2010-07-04 13:15
#7

#4 Så roligt! Tänk för ett tag sen när allt började och du drömde om den dagen du själv skulle sitta på honom, och nu är du där. Glad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

cina65
2010-07-04 13:23
#8

#7 Ja, i dagsläget rider jag han själv då Moreno inte kunde komma förrän på onsdag och nu får jag då chansen att se om jag reder ut detta ensam eller ej, sen har vi 3 lektioner kvar och jag hoppas verkligen jag har hunnit komma in i denna formen av ridning lite bättre då.

Kan ju vara bra om man kan starta och stanna han utan problem.

Det är Arab-EM kommande helg, skall ni ner?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

kaka1234567
2010-07-04 15:44
#9

Tja tänk på de du behöft träna på när du ridigt för instruktör. Och ta med till din ridning änsam själv. För ni kan ju inte riktigt än göra övningar. Utan tänk på din sits hand hollning mm ska va avslapnad och att hästen är med mm.

När jag tänker på min sits hela lektionen så är jag fin och hästen också fin. När man tänker på sig själv går de också bar med hästen.

Har ingen häst men jag de vore kul om någon skulle kuna ta lite bilder mm

På tal om arab EM jag saknar min älskling så mycket vill kunna borsta stå där och pyssla och få den kärleken jag velat ha. Nu när min hund är borta är de T jag behöver mäst familjen älskar jag ju. Och minna anndra djur men Rolf och tango förstod mig mäst av alla. Och min hund lärde mig att bli bästtre på att komunisera med djur. Och lärt mig kröps språk bättre. och han förstod mit. Ingen hund är pratar med kröpen ingen jat träfat häller. Bara min vovve. Jag behövde bara nicka med huvudet och så stat han sig ned. Och T förstår mig licka väl <3 Förlåt för att jag stör i trådem men de va de jag kände och behövde skriva av.

Men carina hoppas de går bra och vi får veta mera snart =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Upp till toppen
Annons: