OT - Off Topic

Fullspäckad sommar!!?

2010-08-04 20:46 #0 av: Tess-W

Många verkar ha en hel del att göra denna årstid, eller helt enkelt lagt datorn o dyl. åt sidan. Flört

Vad håller Dig mest sysselsatt just nu under dagarna??

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-08-04 20:55 #1 av: Tess-W

Just nu känns det som om att vi har mer att göra än under höst/vinter. Föl skall komma, hanteras och pysslas om. Vatten skall bytas och fyllas på i alla hagar och bygdnader repareras och målas om. Hästar in vissa dagar pga blinningar, hästar ut och sen mockas efter. Trädgården skötas och sen skall man göra ingenting ibland också. Då blir det någon timme i poolen. Hästlösa vänner kommer från stan och vill umgås, sola och bada, och undrar varför man inte ligger i solstolen oftare och blir brun (!!!!!)

Sen får vi ju inte glömma bort vår gamla husvagn som vill ut och användas ocksåFlört Så visst är vi iväg från gården titt som tätt också. Nästa vecka blir det en sista tripp till High Chaparral t.ex.Glad

Mvh/Therese

Anmäl
2010-08-05 15:26 #2 av: Neywaz

Jag tränar hästar! =)

Det gör jag iför sig året om. Har fyra stycken, två hingstar och två ston samt en valack som inte rids pga skada men likaväl ska ha sin beskärda del uppmärksamhet.

Hingstarna ska visas på treårstest på söndag. Stona ska premieras den 19/9. Alla är unga och under utbildning =)

Anmäl
2010-08-05 16:31 #3 av: kaka1234567

Jag har varigt bortrest men nu. Har jag fot kanin ungar 2 stycken och min katt e sjuk ligger po sjukan men ska hemtas kl3. Men min kanin hona for inte go ut enu och betta som vanligt so hon for betta i selle i 10 min ber dag. Eller mer vilket e min syselsetning

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-08-05 22:43 #4 av: aliah

lite allt möjligt faktist, men jag har fullt upp hela tiden.. Jobbar gör jag på dagarna och så har man hästarna sen flera timmar på kvällen, däremellan försöker jag ha lite socialt liv och umgås med familjen och alla vänner. Hästarna hade vila nu i Juli då det var så jättevarmt, men nu har vi börjat sätta igång dem igen.. Vi har gjort så i sommar att hästarna stått inne när det varit som varmast och gått ute på kvällarna och nätterna istället.. :)

Anmäl
2010-08-06 02:00 #5 av: Fiona

Ja dagarna spinger iväg med hästar, kompisar, uteliv och allt annat som hör sommaren till :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2010-08-09 00:17 #6 av: Tess-W

Nu drar vi iväg en vecka här. High Chaparral ett par dygn och sen var det ett par dygn till Karlborgs fästning också. Kommer hem på fredag och skall bada ponny inför RIKSutställningen på lördag.

Vet att mina grannar kommer sköta om mina 4benta bebisar ypperligt, men är ändå lite nojig. Har aldrig varit borta så länge i streck förut när det varit lite mer än bara tillsyn och vatten som behövts. Nu är det ganska mycket mer än så...

Hade hoppats på att vår nya lap top skulle hunnit komma innan vi åkte, men kommer den inte i morgon, så gör den säkert det på tisdagFlört

Men, som sagt, så är jag (förmodligen) off line nu denna veckan. Så ha det gott, allihop!Glad 

Mvh/Therese

Anmäl
2010-08-09 02:45 #7 av: Fiona

#6 Låter härligt, ha det så bra :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anmäl
2010-08-09 02:57 #8 av: kaka1234567

Ska till tango och bend it på mandagen 9 vilket är idag . men ska hina sova först. De va länge sedan jag tittat på de för de har vart somar lov för hästarna. men nu ska jag se dem igen och då har jag syselsätning

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-08-16 22:49 #9 av: Tess-W

OT OT... Nu så, har iaf jag tagit kväll...

En fullspeckad vecka med HC och Karlsborgs Fästning med lite äventyr som verkligen rekomenderas (om du inte har små/lättskrämda barn..) och RIKSutställning under en helhelg.

Sa till mina barn på lördagen att vi (ponnyn) max blir kvar nån timma, men det gick bättre än vi väntat och fick komma tillbaka senare på eftermiddagen för att tävla om ungstochamp.titelen. Den knep vårt lilla sto, så under vilda protester från barnen åkte vi tillbaka på sön. för att vår lilla Daceesha skulle tävlade om BIStiteln.

Denna gången gick det inte hela vägen men hon slutade som BIS-3a på 42poäng och förbaskat bra kretik. Så vi är toppen nöjda iaf och tycker det var väldigt mkt bättre än förväntat.

Men nu, som sagt, har vi gjort dagen nödvändigheter, samt smält (något sånär) att vi kommit hem med ett sto som vunnit ungstochamp.titel på RIKSutställning och skall ta itu med kvällens sysslor i stallet. Sen fortsätter vi med att göra så lite som möjligt, utan tar en lugn och tidig kväll.

Glad

Bild på vårt lilla sto, som visseligen inte är någon arab, men ganska vacker ändå, eller?Flört

Mvh/Therese

Anmäl
2010-08-17 01:28 #10 av: Fiona

#9, Vad kul, grattis!! Hon ser jätte fin ut, va de Annika som dömde henne?=)

Jenny

Anmäl
2010-08-17 03:57 #11 av: Tess-W

#10 Tack så mycket! Ja, det var både Annika och Alf. De dömde gemensamt under hela RIKSen.

Mvh/Therese

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.