Övrigt

Kom hem Musse!

2010-10-01 01:23 #0 av: Veero

Gör en väldigt lång historia till en väldigt kort.

Åkte med min mamma 12 timmar för att få min första häst, en arab, varnvårdnad och skulle till slakt. inte den hästen jag drömt om (så fel man kan ha) men kunde inte lämna han där så köpte han bumms! Min magra vackra prins! När hans ögon kollade in i mina så klickade direkt!

En gammal ägare hörde av sig till mig, hon verkade trevlig och jag berättade allt, och fick redan på äkta fakta om min prins, hans ålder, utbildning, vart han kom från mm. altså fått helt fel fakta om han från början. Men vad gjorde det?
Sedan tog hon han ifrån mig!!!! förkrossad att han var borta, anmälde detta, mailade, ringde henne men hon bytte nummer struntade i mina mail och sa att Musse var hennes?! Jag har gjort ett köparkontrakt han är min! Hon har passet men förra ägaren sa att han inte ägde något och skulle fixa ett.

Två år har gått nu, hon sa att han var död några månader efter hon tog han, grät mig till sömns vissa kvällar i hela två år i tron att han var död.

Hopp växte inom mig när polisen tog upp detta (hela två år senare), dom hade pratat med hennes pojkvän och han sa att Musse hölls undangömd. Han lever!

Jag väntar varje dag nu på att få post, ett enkelt litet kuvär där det står ett datum om rättegång om vem som är ägare om hästen. Har väntat i flera månader nu!

Jag vet inte vad jag gör om jag inte får han!! Hon har haft djurförbud två gånger, och både Musse och flera djur har blivit omhändetagna av henne, så hon borde inte få han!

Snälla alla ni där ute, be en bön och håll tummarna att jag får han tillbaka. Ni anar inte hur mycket jag har gått igenom, första året vart det flera veterinär besök för han var sånt illaskick, han har kostat på mig så mycket pengar men jag brydde mig inte, vi kom varandra närmare när jag fick pyssla om hans sår m.m. Men att hon tog han ifrån mig efter allt jag gjort! SkrikandesGråter

Varje dag nu strålar jag lite extra när jag tänker på han, varje dag tänker jag "nu nu nu nu vill ha min Musse nu nu nu!"

Fast har ett problem, vet inte var jag ska ha han när han väl kommer, men han kan stå på min mammas gård tillfälligt (har en box där).

Tvungen att skriva av mig, tänker så på han!

(bilden är när han nyss kommit hem från sitt första bete, man ser verkligen hur han har gått upp i vikt där!)

Anmäl
2010-10-01 01:25 #1 av: Veero

Rynkar på näsan

Anmäl
2010-10-01 13:02 #2 av: Tess-W

Fy vad jobbigt. :(

Undrar lite bara.. Hur kan hon bara ha tagit honom? Stal hon honom? Vad säger personen du köpte honom av om det hela? Hur fick h*n honom i sin ägo? och har h*n något kvitto eller kontrakt på köpet?

Är jordbruksverket insatt i situationen? med tanke på att hon som nu har honom blivit ifråntagen djur tidigare, menar jag.

Håller tummarna för att du skall få honom tillbaka.

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-10-01 14:50 #3 av: Veero

Jag visste inget om hennes förflutna, så antog att hon var en bra person. Det började med att min syster sålde sin häst, han hade inge sällskap, så jag letade runt efter en shettis som sällskap. Hon sa att hon annars kunde köpa tillbaka han, jag funderade ett tag och sa okej (skulle börja gymnasiet ett år senare och flytta då så kanske var bra att han fick flytta till en som han kände iaf), men hon kunde aldrig komma upp och träffa mig för att fixa köparkontrakt och så ville jag träffa henne personligt innan vi gjorde kontrakt. Det gick veckor och tänkte att det aldrig skulle bli av. Men sen en dag ringde hon och sa att en hästtrransportör kommer och hämtar han nu, idag, var helt oförberedd men tänkte okej, pratar henne och frågra hon hade satt in pengar och så sa hon att hon skulle komma upp helgen som kom så skulle vi fixa kontraktet.

Hon sa att hon satt in pengar, vi ringer banken för att kolla upp det men dom ville inte säga något (det är långt till en bank från oss). Transportören var snart här och vad skulle jag göra tänkte jag. Okej han får åka med. Vi åker sedan och kolla om hon satt in pengar men nej, säger det till henne, hon säger att hon ska kolla detta, men sedan går det veckor och hon hör inte av sig, jag ringer flera gånger om dagen. Fått nog nu, detta verkar helt sjukt! Säger att jag tänker komma och hämta han nu, hon säger att han är död, struntprat säger jag! Men vart bodde hon?! Försöker kontakta hennes pojkvän men han säger inte mycket, han säger att hon försökte låna pengar av han (antagligen för att köpa Musse)

Jag ångrade att jag vågade satsa på att skicka iväg han. Det visar sig även att hon inte betalde transportören heller så hon har massa skulder med.

Men jag har starka tankar om att jag får till baka han, eftersom hennes bakrund inte är fläckfritt.

Nu är jag jätte noga med personer som ska köpa något djur av mig (haft kaninuppfödning). Hör jag namnet ****** (så som hon heter) så stenar jag till och tänker alltid att det är hon eller liknande.

Anmäl
2010-10-01 21:54 #4 av: kaka1234567

ÅÅ vad jobbigt

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-10-03 00:27 #5 av: cina65

Känner verkligen med dej. Rynkar på näsan

Hoppas du får tillbaka din Musse, håller tummarna för dej.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-11-20 14:24 #6 av: Tess-W

Lite nyfiken över hur det gått? Har du hittat Musse?

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-11-20 15:09 #7 av: Lillatassen

Vilken tragisk historia, håller tummarna för Musse.

Anmäl
2010-11-22 20:59 #8 av: LucyLove

Hm, stackars dig! :( Hoppas att du får tillbaka din Musse, håller både tummar och tår!! ;) Det vore konstigt om hon får honom, hon hade ju inte precis fläckfritt i sin bakgrund så att säga och du verkar ju vara en väldigt bra djurskötare ObestämdGlad

Anmäl
2010-11-24 15:33 #9 av: [Agilityvovven]

Åh, vad tråkigt.. Hur har det gått nu?

Anmäl
2010-11-28 17:50 #10 av: Veero

23 november var rättegången, dom skötte det väldigt dåligt tycker jag!

Vi åkte 50 mil till Lidköping, sov på hotellet och 40 minuter innan vi ska gå till tingsrätten då min tid är ringer dom mig och säger "Vi tar det i telefon istället, blir ju mycket bättre att du kan sitta hemma istället, eller hur? Så slipper du åka ner hit" Jag blir chockad, jag har åkt hela vägen hit och sedan ta det via telefon, vi ringde på fredagen och kollade om det var ett måste att åka dit eller ta via telefon istället men dom sa att vi måste komma!

Dom ställer några frågor, dom sa "du har sålt hästen till Ulrica" Jag avbryter och säger "JAG HAR INTE SÅLT HAN" sedan så säger dom att hästen är död jag säger då "Jag vill ha bevis på det!" hennes advokat säger lite lågt "aah" och börjar ställa en annan fråga så upprepar jag att jag vill ha bevis på att han är död! Men det får jag inget svar påSkrikandes Hör sedan i bakrunden att dom avslutar rättegången?!Förvånad VAA??? Jag har pratat i FEM minuter.

Vi går till tingsrätten och klagar. Dom börjar sedan om detta och vi väntar i 1h 30m, luchen kommer och vi får aldrig komma in i salen och för att det är lunch avslutar dom rätten ennu en gång och vi får lov att åka hela vägen hem.

Det var även 3 personer till som skulle vittna mot henne för andra saker, men bara två av dom fick komma in och dom hade väntat i två timmar.

Vi blev väldigt arga! Vet inte vad som ska hända nu..

Jag tror att han lever, annars hade dom kunnat bevisa att han var död? dom lär väl ha nå papper på det?

Anmäl
2010-11-30 12:54 #11 av: HippieAngel

Men fy fan :O :'( Så här ska det väl för tusan inte få vara? Man kan ju inte bara få ta någons häst ifrån en! Herregud :( Känner med dig!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.