Distans

Nykomlingar i Distansvärlden

2010-10-23 19:27 #0 av: Christianopel

Jag tänkte väcka lite liv i detta ämnet, alla inlägg är sedan 2009. I år har vi börjat glänta på dörren till det stora äventyret DISTANS!! Vår PL Sayala och Alexandra Lejon har ridit en Prova-På 3 mil godkänt i juni på Lösenritten. Det gav blodad tand och i september red de sin första clear-  round 5 mil på Tjustritten,också den godkänd. Sayala älskade denna tävlingsform! Alexandras mor och mormor ( jag) o pojkvän var hinknissar. (vi fick godkänt av ryttaren).Det är en helt ny värld som har öppnat sig, för alla inblandade! Vi tackar både arrangörerna I Lösen och Tjust för bra arrangemang och support till oss gröngölingar! Utan deras engagemang hade vi inte klarat oss. Nu blir det ingen mer tävling för oss i år men vi kommer igen 2011!

Hälsningar

Christianopels Arabstuteri/Ann Britt Persson

Anmäl
2010-10-24 00:38 #1 av: cina65

Va kul att du väckte denna tråd till liv, tyvärr blir det inte så mycket skrivet om detta ämne, men får säga att det nog varit kul att testa detta med. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-10-25 10:47 #2 av: Tess-W

Låter jättekul med distans, tycker jag. Hade jag haft nån lite yngre kuse så hade jag gärna provat på det. Kanske kan bli i framtiden Flört

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-10-25 19:06 #3 av: CoralReefs

Distans är skoj!!! Har tränat min pålle sedan tre års ålder och även varit med på någon enstaka träningsritt. I år blev han fyra och efter nyår ska vi köra en prova på och en clear round!!! Vi längtar och är så väl förberedda!

Det blir en träningsritt nu på söndag i vimmerby om någon är intresserad. Det är Tjust som anordnar.

Anmäl
2010-10-25 22:38 #4 av: PaulineH

Åh, distans ger verkligen blodad tand! Definitivt den tävlingsform som jag själv föredrar, och ofta mycket trevligt folk både på tävlingsbanan och i funktionärstälten. Hoppas ni kommer komma ut på många roliga tävlingar nästa år!

/Pauline

Anmäl
2010-10-26 14:33 #5 av: Neywaz

Vad kul att ni börjat med distans och tycker det är roligt! Hoppas ni fortsätter! =)

Anmäl
2010-11-12 21:26 #6 av: HippieAngel

Jag har länge velat tävla i distans, det verkar ju helt underbart! Men det förstås, då krävs det ju att man har en häst xD

Anmäl
2010-11-13 00:45 #7 av: cina65

#6 Ja det underlättar alltid, annars kan man kanske låna någon häst och tävla med.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-11-13 02:14 #8 av: HippieAngel

Jo men den enda distanstränade häst jag känner till bor i dalarna, och jag bor i arvika :/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.