Utställning

Utställningar i år???

2010-10-20 13:43 #0 av: Jeho

Hej.. Då jag precis köpt min första ARAB och inte alls har någon erfarenhet av utställningar överhuvudtaget tidigare så undrar jag om det är några fler utställningar i år som man som "ny" kan anmäla sig till och vad man måste tänka på eller öva på inför utställningen!!!

Och om det finns någon som mot en kostnad såklart har lust att hjälpa mig att ställa ut min fina valack!

Skulle så gärna vilja se vad han får för resultat pga hans stamtavla!!!

Anmäl
2010-10-20 17:31 #1 av: GranoStall

Är inga fler utställningar i år, det brukar bara hållas utställningar på våren och sommaren.

Är jätte svårt att förklara hur man ska träna sin häst inför utställning utan att kunna visa. Det bästa är om man kan gå kurs hos någon som kan. Det första steget man ska lära hästen är att stå stilla. Det är dessutom viktigt att man tränar sin häst i ridning och med t.ex. longering för att den ska muskla sig rätt.

Var bor du någonstans?

Anmäl
2010-10-20 20:38 #2 av: Jeho

Nynäshamn

Anmäl
2010-10-21 00:43 #3 av: GranoStall

Ok. Den närmsta utställningen för dig är då Turbo Star Internationals utställning som kommer vara i början av juni nästa år.

Anmäl
2010-10-21 09:57 #4 av: Jeho

Okej tack!

Om det finns någon annan som läser denna tråd som vill ge lite tips så tar jag gärna emot!!

BTW: Han är 7år och även om bilden är taget i nerförsbacke, och han ser lite svankig ut (vilket han inte är) så är han väldigt grov... Kan det vara negativt???

Anmäl
2010-10-21 12:27 #5 av: JenD

Jag håller på ,med ett par artiklar som tar upp en del inom show/utställning. Du kanske hittar lite mer tips där sen :)

Jag skriver så fort jag kan så den första är snart redo att publiceras.

Vad har han för stam förresten? "nyfiken i en strut* Tungan ute Om du vill berätta det givetvis!

Anmäl
2010-10-21 16:15 #6 av: Jeho

Han kommer från Ramonia Arabstuteri och hans pappa heter Alt och mamman Espmira.

Anmäl