OT - Off Topic

Min tur...

2010-12-03 12:11 #0 av: Tess-W

...att ursäkta min frånvaro.

Har varit inne i en liten anti-häst fas (tack vare det jobbiga vädret här) och dagarna har mest handlat om att hacka is, fixa stolpar och stängsel som tyngts ner av snön, bära vatten efterssom kranarna frusit, för att inte tala om all mockning då lösdriften inte alltid fungerat= alla hästar och ponnyer på stall *phu*

Har varit ordentligt mör på kvällarna och inte riktigt orkat annat än det nödvändigaste, då jag även bråttas mot min värk som blir 10ggr värre varje vinter.

Men nu börjar jag "vänja" mig så allt känns inte lika tungt längre. Lösdriften har blivit funktionsduglig igen, och hagarna (som någon klant hade skottat upp snö vid så stolparna knäckts och jag fick för hand skotta fram allt igen) går åter att använda.

Drömmer om att börja rida och arbeta med mina hästar igen, men just nu ligger det lite grann på is... (eller snöTungan ute)

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-12-05 17:46 #1 av: JenD

Jag får säga samma sak, jag har heller inte hunnit med mer än hästar (knappt det) Vi fick väldigt snabbt sjukt mycket snö + att jag blev ganska så sjuk i samma veva.. Stall som fryser, hästar som inte kan gå ut pga vädret = fruktansvärt tungmockade boxar :( Dessutom har vi haft en del kundbesök senaste veckorna så då måste allt vara snyggt, prydligt och framkommligt.. Hoppas på att det värsta har lagt sig nu så jag kan komma igång med inridningen av min häst och artikelskrivandet som tyvärr hamnat i kläm. Artiklar är på väg men när man kommer in efter dom här dagarna som varit har man somnat innan man ens hunnit äta..

Oftast är man glad att man har många fina hästar utanför dörren och ibland vill man inte ens titta ut Glad

Tur att man vänjer sig ganska snabbt vid vintern även om det känns som en käftsmäll varje år Flört

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.