Stall, Hagar & Transporter

Ditt drömstall

2010-11-02 17:07 #0 av: Tess-W

Hur ser ditt drömstall ut?

Nu menar jag inte in i minsta detalj, men på ett ungefär, hur vill du ditt stall skall vara byggt?

Har du redan ditt drömstall? Beskriv det gärna Glad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-11-02 17:15 #1 av: Tess-W

Just nu i höstrusket drömmer jag om ett stall som gränsar in till huset, med bara en dörr emellan. Mitt eget ligger ca 20 meter från huset...

Lackad träinredning! Mitt eget har släta väggar i blågrå färg med svarta detaljer...

Boxar på vardera sida om stallgången. Mitt eget har bara boxar på ena sidan, mittemot ligger foder-och sadelkammare...

Tvådelade boxdörrar utåt. Mitt eget stall är av PLÅT...!Rynkar på näsan

Och allra helst hagarna precis på utsidan, så det bara är att öppna den tvådelade boxdörren Skrattande

Ja, det var, på ett ungefär så jag vill ha mitt stall. Kanske är jag lite extra bekväm och "instängd" av mig just nu, men drömmen finns även sommartid, även om den gör sig mer påmind när det är sk*t väder uteFlört

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-11-02 18:44 #2 av: EwaAngantyr

Mitt drömstall är en stor, luftig lösdrift. Med plats för foder och halm  på ena sidan, kyldraperi och varmvattenkoppar. Utanför ska det vara grusat och dränerat så det inte blir någon lera. 

Anmäl
2010-11-02 21:12 #3 av: GranoStall

Är ganska nöjd med det stall vi har nu. Har ritat det själva så vi fick det mesta vi ville ha.

Har totalt sex stora boxar med bred stallgång emellan, så man kan sela och sätta på vagn inne. Spolspilta och bra förråd för foder, täcken och annan utrustning. Har i hästgången öppet upp till nock så stallet är mycket luftigt. Sen har vi ett loft där vi kan fölvaka, titta på tv mm. Vi har även en stor lösdrift som hästarna trivs med.

Men självklart finns det alltid saker man vill ha annorlunda och saker man behöver fixa. Vi ska grusa utanför lösdriften och så skulle det vara bra med ett förråd i närheten av lösdriften där man kan ha foder, täcken mm. Skulle även vilja ha en ridvolt och ett vagnslider.

Anmäl
2010-11-02 23:51 #4 av: cina65

Jag skulle vilja ha ett större stall med, som Tess med vill ha, delade dörrar som leder direkt ut i hagen, jag vill med ha bredare stallgång än jag har idag och gärna högt och luftigt i taket, värme i sadelkammare samt en bra foderkammare.

men min högsta dröm är nog ett alldeles eget ridhus i anslutning till mitt stall, men det är en dröm man får fortsätta ha. Obestämd

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.