OT - Off Topic

All denna vackra snön???

2010-12-16 20:09 #0 av: cina65

Japp jag är nu måttligt irriterad på denna tjusighet.

Inte kan man rida eller longera och bilen står totalt under snö, gubbens lastbil står fast på vägen, traktorn gick sönder sist vi skottade och vår kära bonde som brukar hjälpa oss vid katastrof är inte hemma. Foten i munnen

Nej nu vill jag ha vår och höra fåglarna kvittra och gräset börja grönska, snödroppar och krokusar titta upp lite i skogen och i dikena där vi rider fram på våra underbara hästar.

En snöplog och dra efter hästarna kanske inte hade varit fy skam, nä lutar åt att sätta medar på kärran vi har så vi åtminstone kan ta häst och släde in och handla för det behövs verkligen.

Julhandla ska man osså hinna med men det innebär att man måste kunna ta sej ut från denna förbenade hålan. Tyst

Jag är helt och hållet INSNÖAD!!!! GråterGråter

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-12-16 21:55 #1 av: Tess-W

Hahaha! Ursäkta, men du har skrivit precis ALLT som jag själv ojjar mig över just nu. "Snö vackert" i all ära, men några cm mindre och massa mindre minusgrader samt gärna vindstilla, så hade jag nog fortfarande hållt med om att det var vackert och mysigt. :)

Vill också höra vårfåglr kvittra och se växter gro, men tvingar mig själv att se de yttepyttiga små fördelarna med snö istället för värme och det är bara en sak: Slipper insekterna... ;)

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-12-17 00:03 #2 av: cina65

#! Haha tror att just idag älskar jag alla förbenade insekter....Skrikandes

Har just gått en lång runda för att hämta maten i lastbilen som gubben satte i en driva, så nu ska vi äntligen få lite käk. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2010-12-17 13:11 #3 av: kaka1234567

Jag förstår att de är jobigt. men vintern är de bästa som fins i mina ögon hjärta och kropp. jag tycker värme är alldeles för jobbigt

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-12-17 22:58 #4 av: cina65

Jo men bara tanken att behöva gräva sej fram till allt och sen gräva fram bil för att komma till jobb, då vill man gärna ha sommar igen. Obestämd

Mvh Carina

Anmäl
2010-12-18 10:36 #5 av: Tess-W

Jag är nog väldigt "typiskt svensk" som många säger, för jag är inte nöjd med vädret många dagar om året.

Tycker inte heller om värmen, insekterna ger mig panikkänslor, kyla ger mig värk och klet och kladd från regn är inte heller roligast precis.

Den extrema kylan, mängden snö och hårda vind som vi ofta har hade gärna fått halverats. Då hade vintern kunnat vara trevlig.

Men det är bara att bita ihop, skaffa varma kläder och sucka över att man inte förberett sig tillräckligt med högre stolpar i hagarna, bättre kopplat aggregat, nytömd gödselstad och framförallt fixat värmebaljor till hästarna. Inte äns några snökäppar har kommit upp på våran framfartsväg, så den är ju lite lagom rolig att köra på vissa dagar.

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-12-19 11:48 #6 av: EwaAngantyr

skönt att nån vågar gnälla över eländet!!!  Jag tycker det är urtrist med all snö, kan inte rida på banan, måste skotta för att få upp dörrarna på morgonen för att komma in i stallet, kallt som tusan, en massa kläder som tar tid att sätta på sig och som begränsar alla rörelser, fruset vatten.... usch, fy, attans!!!!  Vill ha VÅÅÅÅR NUUUUUU!!!!!!!

Anmäl
2010-12-20 00:53 #7 av: cina65

Ja alla, kylan och all snö är ingen riktig hit alls, någon som kan dansa regndans här??? Skrattande

Mvh Carina

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.