OT - Off Topic

Nytt i stallet

2010-12-16 22:15 #0 av: Tess-W

Måste ju presentera vårt nya ridsto.

Ingen arab denna gången ( men det kommer, var så säker;)) utan ett amerikanskt varmblodsto på 8 år. Mycket trevlig tjej som söker kontakt och har mycket levnadsglädje.

Hon kom i lördags och hon har lite egna känslor som måste få landa med rutiner, nya hästar osv innan vi utforskar henne mer inom ridningen.

Första dagen gick det väl inte helt 100% bra, då vår valack (fd travare) avskydde detta sto och gjorde allt för att skydda sina små svarta damer (shettisarna i hagen mittemot). Så vi "bytte" ut honom mot Leka och Lecker, något jag bävade för då jag trodde Leka skulle protestera. Men det gick super.

Detta nya sto heter i alla fall Recall, kallades Rally, något som jag (fd rallyförare;)) inte tycker är direkt feminint och passande på henne, så jag har försökt mig på andra namn.

Rea: Låter billigt

Reka: För likt Leka

Calle: Nja, det var ett mer feminint namn jag ville ha

Kelly: Tja, jag gillar det, men inte gubben. Han tycker det är FÖR femenint!

Så det fick bli Recall :)

Bilder kommer när hennes hemska man vuxit ut något. De har nämligen klippt henne så hon har en hög stubbman! *hua*

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-12-17 00:06 #1 av: cina65

Grattis till nya hästen. Skrattande Ser fram emot att se henne, även med stubbad man. Flört

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2010-12-17 13:08 #2 av: kaka1234567

Grattis =)

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-12-17 22:13 #3 av: JenD

Va kul Skrattande Vill oxå se bilder!! Ska ni ha henne som ridhäst?

Anmäl
2010-12-18 10:48 #4 av: Tess-W

Här kommer nu en bild som togs i mörkret i går.

#3 Ja, enbart ridhäst. Leka är påväg att bli pensionär på heltid, och Gowlaz tål inte min mans ridvalack (och det är ömsesidigt) Ville gärna ha ett sto att arbeta med, och som gubben sen kanske kan börja tävla med när jag väl hittat mitt drömsto (arab, så klart)

Får bara hoppas att allt lugnar sig så vi alla känner sig nöjda. Just nu är det kaos både i stallet och i hagarna.

Recall (Kelly som vi kallar hene) blev nästan utkörd av gubbens valack som vaktar shettisarna, så han fick flytta in till de små igen. Leka och Kelly går bra ihop men hon har snott ledarskapet, och det gillar inte jag. Ville Leka skulle få ha den possitionen resten av sin tid.

Gowlaz har börjat stressa Leka i boxen, så hon fick byta med Kelly som inte brydde sig det minsta om Gowlaz första dygnet. Andra morgon när jag kom ut så var väggen söndersparkad. Hör Esset (valacken) Gowlaz ropa från sig hage så börjar han valla sin lilla svarta flock och 2årshingsten Bam Bam har plötsligt blivit hingst och dessutom kommit på att det inte är så gott om ström i hagarna.

Det är roligt med hästar nästan gämnt.... *suck*

Men med lite tid så tror jag allt lugnar sig. Problemet kommer till sommaren om inte alla stona och valacken kan gå i samma hage. Då står vi med en hage för lite...

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-12-20 01:02 #5 av: cina65

Gud va fin hon var. Kyss

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.