Foder

Hur mycket Lusern ska jag ge min häst??

2011-01-30 18:35 #0 av: betha10

Jag har en arab-korsning och behöver få upp han i Protiner/fett för att kunna bygga mera muskler. Han får Betfor och Kraftpellets men behöver något mer, så jag köpte Lusern hackat strå men undrar hur mycket jag ska ge han om dagen han får kraftfoder morgon och kväll. även ibland middag. kan någon ge mig tips?

// betty 16år

Anmäl
2011-01-30 21:30 #1 av: kaka1234567

foderstat kolla upp de analysera höt och se vad som saknas. men lycarn är en bra ide. Oftast fattas de byggsten och bygsten är protiner och lucarn har protiner. Och de beror på hur mycket du ska ha beroende på hur mycket den jobbar.

Men man brukar säga minst 1 ka dag för att de ska va någon skilnad

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2011-01-31 16:28 #2 av: cina65

Jag har nu fått gå in och tilläggs fodra med lusern till mina hästar.

Jag börjar med 2 dl morgon och 1,5 dl kväll som jag sen ökar på tills jag är uppe i mellan 2-4 kg om dagen, fast nu använder jag lusernpellets istället för hackat strå.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2011-02-02 16:32 #3 av: yadhayezibas

Jag har blivit råd att börja med ett halvt kg till min häst. Allt beror ju på hur mkt du vill att hästen ska gå upp och hur den ser ut innan.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.